tisdag 13 mars 2018

Johannas första intryck!



Efter 2 veckor på Phyllis känns allt väldigt bra. Det är mycket intryck i början och det händer något hela tiden. Jag får även lära mig många nya saker. Men nu när jag varit här ett litet tag och kommit in bättre i rutinerna och lärt känna alla människor så känns det som hemma!

Det bästa av allt är såklart barnen. De ger en så mycket kärlek, mer än jag kunde tro. Barnen är så starka och glada, med tanke på hur mycket de har gått igenom är jag imponerad över hur starka, duktiga och fina de verkligen är.


Vi har lekt mycket, men också bara njutit av stunderna där man bara hänger med barnen. Att bara sätta sig ner, hänga och prata ger så mycket och kan göra en hel dag.


I fredags var vi även i Kampi Ya Moto på friidrotstävling. Dagarna före var det hårdträning efter lektionerna slut. De duktigaste valdes ut och 33 barn åkte iväg för att tävla. De presterade superbra och uppförde sig också väldigt bra. Det var också intressant att se hur de styrde upp tävlingarna.. Det är minst sagt annorlunda jämfört med Sverige! 


Hakuna Matata

Johanna





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar